„Štedro ilustrovana primerima raznih postupaka ikonopisanja kao i izvrsno plasiranim primerima umetničkih ostvarenja iz različitih epoha vizantijskog slikarstva, priručnik za Osnove živopisanja predstavlja oglednu knjigu u oblasti o kojoj govori i čijem razvoju, bar na našem jeziku, daje izuzetan doprinos. Knjiga impresionira i prikupljenom literaturom koja, pored toga što je veoma koristan izvor za proučavanje naročite vrste umetničkog i duhovnog delovanja, upečatljivo svedoči o širini piščeve zamisli, o dubini poznavanja i složenosti promišljanja materije o kojoj piše. Pisana jasnim i vrlo preciznim jezikom, iako namenjena prevshodno studentima Visoke škole SPC za umetnosti i konservaciju, ova knjiga sigurno će postati nezaobilazna literatura za sve koji žele da se bave, nešto da znaju ili da shvate mesto, ulogu i značaj ikone i živopisanja u savremenom i svevremenom životu.“
– prof. emeritus Čedomir Vasić
„Oslanjajući se na sadržinu starih priručnika, knjiga koja je pred čitaocem pokušaće da osvetli upravo ono što u njima nije zapisano: ono što je učinilo da se studenička i sopoćanska freska, na primer, zadivljujuće razlikuju, a istovremeno postanu nezaobilazna čvorišta na svim mapama svetske umetničke i bogoslovske baštine. Bavićemo se, sa jedne strane, sadržajima koji su ovakvim remek-delima zajednički, a sa druge, umetničkim ponašanjem u čijim okvirima nastaje njihova nepremostiva neponovljivost – njihov estetski ali i bogoslovski identitet. Tačnije, ne pokušavajući da dođemo do normativnih rezultata, pokušaćemo da lociramo upravo one granične oblasti na kojima se stabilnije istorijske pravilnosti (pravila) pretvaraju u pojedinačna stilska i autorska rešenja. Mera uspeha u lociranju takvih „granica“ predstavljaće meru čvrstine kojom smo uspeli da vežemo istorijsko, slikarsko i posmatračko iskustvo za pedagogiju. Upravo kroz upoznavanje ove vrste graničnog područja moguće je istovremeno govoriti i o principima i o načinima njihovog autorskog slikarskog ovaploćivanja, te zauzeti pedagošku poziciju sa koje možemo usmeravati savremene ikonopisce ka pokušaju dostizanja autorskog nivoa svojih nenametljivih, ali neverovatno kreativnih prethodnika.“
– Iz Uvoda autora