-
Religioznio ideal Sv. Atanasija
Svaki ideal se odnosi na oblast želateljnog. Sa druge strane, religija u čovekovom životu po preimućstvu ima praktični značaj. Čoveka religioznim ne čini teorijsko traženje rešenja zagonetke stvaranja sveta, nego žudnja za spasenjem, stremljenje ka dostizanju dobara koja zadovoljavaju najdublje potrebe njegovog duha.
-
Simbolika ranog srednjeg veka
Hrišćanska religija kao religija vernosti takođe je izrazito „semiotična“ (ako hoćete „heraldična“).
-
Bog Logos
Potrebno je pre svega razumeti na koji način je Bog postao čovek. Upravo to i nalazimo u „Prologu” „duhovnog” Jevanđelja svetog apostola Jovana, koji nam daje bogočovečanski „rodoslov” Spasiteljev.
-
Ranohrišćansko bogosluženje
Knjigu Oskara Kulmana, koja je otkad se pojavila nezaobilazna lektira svih teologa koji se ozbiljno bave problemom bogosluženja Crkve, čine dve po svemu izuzetne studije Osnovne odlike ranohrišćanskog bogosluženja i Evanđelje po svetom apostolu Jovanu i ranohrišćansko bogosluženje.
-
Dionisije Areopagit
Lautova knjiga je zasigurno najbolji prikaz bogoslovlja Dionisija Areopagita dostupan na srpskom jeziku.
-
Vizantijski asketski oci i duhovnici
Analiza razvoja asketskog bogoslovlja u Vizantiji, koju je realizovao o. Georgije Florovski, razotkriva sve puteve i stranputice kojima se kretalo pravoslavno podvižničko mišljenje u prvom periodu svoje istorije. I što je još važnije, podseća da je hrišćanstvo ne samo bogoslužbena već i podvižnička religija, tj. da je put koji vodi ka oboženju liturgisko-podvižnički.
-
Pravoslavna estetika tela i tajna polnosti
Ovo je treće izdanje poznate knjige đakona Milorada M. Lazića, u kojoj se ovaj učenik Dimitrija Bogdanovića i Atanasija Jevtića, na temeljan i sistematsi način, bavi teologijom tela i problemom polnosti.
-
Učenje Apostola Adaja
Učenje apostola Adaja je prva knjiga prevedena sa sirijskog jezika. Reč je o anonimnom delu sa početka petog veka, koje pripoveda o dolasku hrišćanstva u grad Edesu.
-
Brak (Pravoslavna perspektiva)
Svi pravoslavni katihizisi i priručnici brak definišu kao „svetu tajnu“ ili „tajnu“ Crkve. Ova definicija na prvi pogled deluje neobično; u brak stupaju i pravoslavni i nepravoslavni, ateisti, čitave generacije ljudi kojima je pojam „svete tajne“ potpuno nepoznat. Čovek se rađa, stupa u brak, rađa decu i umire. To su zakoni prirode, koje je Bog ustanovio i blagoslovio. Međutim, Crkva naročito izdvaja brak. Poseban blagoslov koji se daruje muškarcu i ženi koji stupaju u brak naziva se „svetom tajnom“. Zašto?
-
Licem k licu
SPC blagosilja izlazak knjige koju uvaženi čitaoci imaju pred sobom, verujući i nadajući se da će osvetljavanje suštine hrišćanske filosofije života, kojim se bave navedeni sabesednici, dati korisne odgovore svima onima koji žive stalnim hrišćanskim podvigom – biti u svetu, a ne biti od sveta, zatim istraživačima koji se bave istorijom hrišćanske kulture, ali i svima onima koji jednostavno tragaju za verom u ovaploćenog Boga Logosa – Spasitelja našeg Isusa Hrista, kome Jedinome pripada slava u vekove koji dolaze. (Patrijarh Irinej)
-
Ranohrišćanski gnosticizam
Najobimnija publikacija o gnosticizmu koja se može naći na srpskom jeziku. Tematski blok sadrži četiri izvorna teksta na starogrkom i njihov prevod na srpski, kao šesnaest prvrorazredni studija. Sam broj sadrži i još više od dvadeset drugih priloga, od prvog prevoda sa sirijskog teksta Afraata O veri, prevoda sa starogrčkog Prokla Dijadoha O sveštenim umećima kod Jelina, prevoda Hegelove filosofske disertacije sa latinskog itd, itd.
2.200,00 rsd